Fordított Crunch

Bevezetés A „Reverse Crunch” népszerű gyakorlat az egyenes hasizmok alsó részének (M. rectus abdominis) edzésére. Nem ajánlott azonban ezt a gyakorlatot elszigetelten használni edzés közben, hanem a hasi ropogás kiegészítéseként. Az alsó hasizmok izomképzése egy kútra épül… Tovább

Stretching gyakorlatok

Bevezetés Bár a nyújtó gyakorlatok hatását és használatát az utóbbi években egyre inkább megkérdőjelezték, a nyújtó gyakorlatok a sport elemi részei és maradnak. Csak az a kérdés vitatott, mikor és hogyan kell nyújtani. A mobilitás fenntartása és előmozdítása számos sporttevékenység nélkülözhetetlen eleme. Nincs nélkül… Tovább

Stretch gyakorlatok sport után | Stretching gyakorlatok

Nyújtó gyakorlatok sport után Mint már leírtuk, a nyújtó gyakorlatok nem segítenek a fájó izmok ellen. Ennek ellenére nyújtó gyakorlatokat lehet végezni edzés vagy verseny után. Nagyon intenzív terhelések esetén legalább háromnegyed órának kell eltelnie a terhelés vége és a nyújtó gyakorlatok kezdete között, mivel… Tovább

Súlyzós edzés

Az izomépítés egyfajta erősítő edzés, amelynek célja az izomkeresztmetszet maximális növelése. Ezt az izomterhelési formát elsősorban a testépítésben és a fitnesz edzésben használják. Az izomépítés természetesen csak egy eleme a súlyzós edzésnek. Izomépítés Izomépítés Izomépítés és anabolikus szteroidok Izomépítés és táplálkozás… Tovább

Erő edzés

Definíció Erő edzés Az erőnléti edzés a célzott izomépítésről és a maximális erő, sebesség és állóképesség javításáról szól. A maximális edzéssiker elérése érdekében az erőnléti edzést a megfelelő célokhoz kell igazítani. Ez magában foglalja a terhelési forma, a terhelés időtartama, a terheléstartomány és a terhelés intenzitása közötti különbségeket. Az erősítő edzés is lehet… Tovább

Az izomzat megértéséhez | Erő edzés

Az izomzat megértése Az emberi test minden mozgása az izomerőn alapul. Az izmokat egy vagy több ponton inak és szalagok kötik össze a csontokkal, így a csontváz hasonló módon mozoghat, mint egy báb. Itt részletes információkat talál a frontális izomzatról… Tovább

Izomépítés erősítő edzéssel | Erő edzés

Izomépítés erősítő edzéseken keresztül A célzott erőnléti edzés valószínűleg a leghatékonyabb módja az izmok építésének. Edzési gyakorlatok saját testsúllyal, valamint további súlyokkal használhatók. Az izomnövekedés stimulálásának döntő tényezője az izom kimerültségi állapotba hozása. A szervezet erre reagál… Tovább