Fordított Crunch

Bevezetés A „Reverse Crunch” népszerű gyakorlat az egyenes hasizmok alsó részének (M. rectus abdominis) edzésére. Nem ajánlott azonban ezt a gyakorlatot elszigetelten használni edzés közben, hanem a hasi ropogás kiegészítéseként. Az alsó hasizmok izomképzése egy kútra épül… Tovább

Súlyzós edzés

Az izomépítés egyfajta erősítő edzés, amelynek célja az izomkeresztmetszet maximális növelése. Ezt az izomterhelési formát elsősorban a testépítésben és a fitnesz edzésben használják. Az izomépítés természetesen csak egy eleme a súlyzós edzésnek. Izomépítés Izomépítés Izomépítés és anabolikus szteroidok Izomépítés és táplálkozás… Tovább

Nyakpréselés

A nyakpréselést elsősorban az atlétika és a testépítés különböző dobó- és tolóágazataiban használják. A nyakpréselés azonban nem edzi a „bika nyakát” képező trapézizmot a súlyzós edzésben. A karok fej fölé nyújtásával a vállizmok (M. deltoideos) és a karnyújtó/tricepsz (M. triceps brachii) működnek. Ha te … Tovább

Szög

Bevezetés A hátfájás leggyakoribb formája az ágyéki gerinc területén található. A mozgáshiány, a helytelen testtartás, az ülőmunka és a helytelen terhelések a sportban panaszokhoz vezetnek az ágyéki gerinc területén. Mivel ezeket az izmokat alig használják a mindennapi mozgásokban, a legtöbb esetben elmaradottak. Egyoldalú megterhelések a sportban… Tovább

Módosítások Hyperextension

Módosítások Különböző fitneszgépek módosítják a hiperextension gyakorlását, így a felsőtest és a lábak nem minden gépen vonal, hanem derékszög a comb és a felsőtest között. Ez megkönnyíti a mozgást, ezért különösen gyakran használják az egészségügyi edzéseken. A variáció másik lehetősége a bővítő használata. … Tovább

Építsd fel a hátizmokat

Bevezetés A hátfájás széles körben elterjedt betegség. A lakosság körülbelül 70 százaléka tapasztal legalább egy fájdalmas epizódot az életében. Az ok azonban csak ritkán fordul elő ortopédiai betegség miatt. Gyakran az izomfeszültség vagy a gerinc helytelen terhelése a felelős a hátfájásért. A leghatékonyabb orvosság… Tovább

A hátizmok felépítése felszereléses edzésen keresztül Építsd fel a hátizmokat

A hátizmok felépítése felszerelésedzéssel A hatékony hátizmok a hátizmok felépítéséhez végezhetők felszereléssel vagy anélkül. Különféle képzési módszerek állnak az előtérben. A felszerelés nélküli gyakorlatok elsősorban a hátizmok stabilizálását célozzák. Ha felszereléssel edz, a hátizmok megerősödnek és… Tovább

Melyik sportág alkalmas a hátizmok felépítésére? | Építsd fel a hátizmokat

Mely sportágak alkalmasak a hátizmok felépítésére? Egy nagyon ésszerű stratégia a hátfájás leküzdésére az, ha a sport segítségével természetesen felépítjük a hátizmokat. Az olyan sportok, mint a túrázás vagy az úszás jó váltást jelentenek az egyoldalú háti edzéshez az edzőteremben. Mely sportok alkalmasak a hátizmok felépítésére? Ez… Tovább

Építsen fel hátsó izmokat egy megcsúszott lemez után Építsd fel a hátizmokat

Építsd fel a hátizmokat a lecsúszott lemez után A betegek gyakran tartózkodnak a hátsó edzéstől a porckorongsérv után, mert attól tartanak, hogy az esemény megismétlődhet a megterhelés miatt. Ez azonban pontosan rossz megközelítés. A gerinc stabilizálásához fontos a jól fejlett hátizomzat. Ez segít a harcban… Tovább

Oldalsó fekvőtámaszok

Bevezetés Az oldalsó fekvőtámaszok a leghatékonyabb edzések a külső és belső ferde hasizmok (M. obliquus externus abdominis) edzésére, de gyakran elfedi őket az egyenes hasizmok edzése. A hasi és a hátramenethez hasonlóan nincs szükség felszerelésre az optimális edzéshez. Különösen olyan sportágaknál, amelyek… Tovább