Súlyzós edzés

Az izomépítés egyfajta erősítő edzés, amelynek célja az izomkeresztmetszet maximális növelése. Ezt az izomterhelési formát elsősorban a testépítésben és a fitnesz edzésben használják. Az izomépítés természetesen csak egy eleme a súlyzós edzésnek. Izomépítés Izomépítés Izomépítés és anabolikus szteroidok Izomépítés és táplálkozás… Tovább

Padnyomás súlyzókkal

A súlyzókkal ellátott fekvenyomó az egyik leghatékonyabb gyakorlat a nagy mellizmok edzésére a klasszikus súlyzós fekvenyomás mellett. A karok elszigetelt működése egyenletes terhelést biztosít a mellizmok számára. Mivel azonban a súlyzókkal való edzés bizonyos fokú koordinációt igényel, ez a gyakorlat nem különösen alkalmas… Tovább

Vállemelés

Szinonimák a legtágabb értelemben Nyak edzés, erő edzés, izomépítés, testépítés, Bevezetés A nyaki izmokat a trapézizom (M. trapezius) alkotja. Ez három területre oszlik. A trapézizom ereszkedő része a „bika nyakát” képviseli, ahogyan ezt az erőssportokban nevezik. Ez az izom összehúzódik, ha felemeli a… Tovább

Tedd göndör

Bevezetés A legfontosabb combhajlító izmok a félig izomzat (M. semitendinoses) és a bicepsz femoris izom. A comb hátsó részén helyezkednek el, és az alsó lábat a fenékhez húzzák. Mivel azonban ez az izom ritkán edzett a combnyújtó izomhoz képest, gyakran sorvad… Tovább

Guggolás

Bevezetés A guggolás az erőemelés egyik tudományága, a fekvenyomás és a keresztemelés mellett, és különösen a testépítésben használják izomépítésre. A guggolás nagyon népszerű az erősítő edzésekben, mivel sok aktivált izomcsoport van. Ezt a gyakorlatot azonban csak óvatosan szabad használni. Tapasztalt fitnesz sportolók és testépítők… Tovább

Adductor gép

Az adduktorok a combizmok belső oldalán helyezkednek el, és összehozzák a térdízületeket (addukció a csípőízületben). Az adduktorok képzését azonban sokszor beárnyékolja a lábpréses edzés, mert sok sportoló összeköti a M. quadrizeps femoris -t a comb edzéssel. A fitnesz területén… Tovább

Elrabló gép

A csípőízület az egyik legrugalmasabb ízület az emberi testben, és lehetővé teszi a mozgást minden dimenzióban. Ezért ennek az izomcsoportnak az edzését ennek megfelelően kell megtervezni. Az elrablást a csípőízületben nem a comb izmai, hanem a farizmok végzik. Ez a gyakorlat tehát… Tovább

Borjúemelő

Bevezetés A vádliizmok (M. gastrocnemius) edzése nincs elkülönítve a hagyományos fitnesz- és egészségnevelésben. A lábprésen végzett edzés kellően megterheli az ikerborjúizmot, így ez az elszigetelt gyakorlattal rendelkező borjúemelő nem tűnik praktikusnak és időigényesnek. A testépítésben és bizonyos sportágakban azonban célzott edzéseket végeztek… Tovább