Gerincoszlop torna

A gerincünk ott van, hogy testünket egyenesen és stabilan tartsuk, de a csigolyaízületekkel együtt felelős azért is, hogy a hátunk rugalmas és mozgékony legyen. A gerinc optimális alakja a kettős S alak. Ebben a formában a legjobb a terhelés átvitele, és az egyes gerincoszlopok egyenletesen és… Tovább

Tapasztalat | Boldogtalan hármas - Terápia

Tapasztalat Mivel a térdműtétek viszonylag gyakoriak, különösen a sportolók esetében, a műtét és az utókezelés általában jól megy. Ha a terhelést túl korán alkalmazzák, és nem kellő gondossággal járnak, a gyógyulás és a térd stabilitása hiányosságokat okozhat. A kímélés azonban nem jelent teljes immobilizációt - azok, akik nem vesznek részt aktívan a terápiában,… Tovább

Gyógyulás műtét nélkül (konzervatív) Boldogtalan hármas - Terápia

Felépülés műtét nélkül (konzervatív) Még műtét nélkül is, a Boldogtalan Triád regenerálódásához először alkar mankót írnak elő a szerkezetek tehermentesítésére járás közben. Ortézis is van az ízületek megtámasztására, hogy a szerkezeteknek esélyük legyen újra együtt nőni. Az utógondozás és a gyakorlatok általában ugyanazok, mint egy… Tovább

Boldogtalan hármas - Terápia

A Boldogtalan triád kifejezés a térdízület három szerkezetének kombinált sérülésére utal: Ennek oka általában egy sportos sérülés, rögzített lábfejjel és túlzott kifelé irányuló forgással - gyakran síelőknél és labdarúgóknál fordul elő. A boldogtalan triád diagnózisa megerősíthető olyan képalkotó technikákkal, mint például röntgen vagy MRI. … Tovább

6 gyakorlat

„Guggolás” A térdek közvetlenül a bokák felett vannak, a térdkalács egyenesen előre mutat. Állva a súly egyenletesen oszlik el mindkét lábon, hajlítva inkább a sarkán. Hajlítás közben a térdek nem mennek át a lábujjakon, az alsó lábszárak szilárdan függőlegesek maradnak. A fenék hátra van engedve, mintha egy… Tovább

1 gyakorlat

„Térd mozgósítása” A térdízület hajlítását ülő helyzetben gyakorolják. A térdet felemelik, miközben a sarok a comb felé húzódik. A térd felemelésével elkerülhetők a kitérő mozdulatok. Mindkét közös partner (comb és alsó láb) teljes mozgásában mozog. Fontos gondoskodni arról, hogy… Tovább

5 gyakorlat

„Ülő térdhosszabbítás” Ül a padlón, és beállítja a térdét. A lábszárat megnyúlik nélkül a térd megereszkedett. Mindkét térd marad ugyanazon a szinten a gyakorlat során. A középső részek megerősítése érdekében a lábat a belső szélével felfelé nyújtják. Tedd az egészet 15 alkalommal 3 szett per ... Tovább

Gyakorlatok térdfájdalom ellen

A térd összetett ízület. A lábszárcsontból (sípcsont), a fibulából, a combcsontból és a térdkalácsból áll. A csontos szerkezeteken kívül a szalagszerkezeteknek fontos stabilizáló, proprioceptív, kiegyensúlyozó és támogató funkciójuk van. Ide tartozik a belső és a külső szalag, a meniszkusz, a keresztszalag, a térdkalács ín és a retinaculum, amely mindkét oldalon kiterjed… Tovább

Összegzés | Gyakorlatok térdfájdalom ellen

Összefoglalás A térdfájdalom okai nagymértékben eltérnek, és orvosnak és/vagy gyógytornásznak tisztáznia kell azokat. A terápia erre épül, és a panaszok javíthatók a térdet körülvevő izmok erősítésével és stabilizálásával erő, koordináció és egyensúly edzéssel. A fizioterápiában az érzékeny szerkezetek támogató módon kezelhetők,… Tovább