Fordított Crunch

Bevezetés A „Reverse Crunch” népszerű gyakorlat az egyenes hasizmok alsó részének (M. rectus abdominis) edzésére. Nem ajánlott azonban ezt a gyakorlatot elszigetelten használni edzés közben, hanem a hasi ropogás kiegészítéseként. Az alsó hasizmok izomképzése egy kútra épül… Tovább

Súlyzós edzés

Az izomépítés egyfajta erősítő edzés, amelynek célja az izomkeresztmetszet maximális növelése. Ezt az izomterhelési formát elsősorban a testépítésben és a fitnesz edzésben használják. Az izomépítés természetesen csak egy eleme a súlyzós edzésnek. Izomépítés Izomépítés Izomépítés és anabolikus szteroidok Izomépítés és táplálkozás… Tovább

Nyakpréselés

A nyakpréselést elsősorban az atlétika és a testépítés különböző dobó- és tolóágazataiban használják. A nyakpréselés azonban nem edzi a „bika nyakát” képező trapézizmot a súlyzós edzésben. A karok fej fölé nyújtásával a vállizmok (M. deltoideos) és a karnyújtó/tricepsz (M. triceps brachii) működnek. Ha te … Tovább

Szög

Bevezetés A hátfájás leggyakoribb formája az ágyéki gerinc területén található. A mozgáshiány, a helytelen testtartás, az ülőmunka és a helytelen terhelések a sportban panaszokhoz vezetnek az ágyéki gerinc területén. Mivel ezeket az izmokat alig használják a mindennapi mozgásokban, a legtöbb esetben elmaradottak. Egyoldalú megterhelések a sportban… Tovább

Módosítások Hyperextension

Módosítások Különböző fitneszgépek módosítják a hiperextension gyakorlását, így a felsőtest és a lábak nem minden gépen vonal, hanem derékszög a comb és a felsőtest között. Ez megkönnyíti a mozgást, ezért különösen gyakran használják az egészségügyi edzéseken. A variáció másik lehetősége a bővítő használata. … Tovább

Latissimus kivonat

Bevezetés Az erős hát nemcsak a fizikai alkalmasság jele, hanem a fizikai egészség megőrzését is szolgálja. A hátfájás az egyik leggyakoribb betegség Németországban. A rossz testtartás és a túl kevés mozgás növeli ezen panaszok kockázatát. Azonban nemcsak a sportos passzív emberek szenvednek a hátfájástól, hanem számos… Tovább

Módosítások Latissimus kivonat

Módosítások Annak érdekében, hogy a képzés kiterjedt legyen, a latissimus húzás gyakorlatait különböző módon lehet elvégezni. A széles hátizom belső részeinek pontosabb stimulálása érdekében szoros fogást kell választani. A kezek egy kéz szélességben vannak egymástól, a tenyerek pedig egymással szemben vannak… Tovább

Oldalsó fekvőtámaszok

Bevezetés Az oldalsó fekvőtámaszok a leghatékonyabb edzések a külső és belső ferde hasizmok (M. obliquus externus abdominis) edzésére, de gyakran elfedi őket az egyenes hasizmok edzése. A hasi és a hátramenethez hasonlóan nincs szükség felszerelésre az optimális edzéshez. Különösen olyan sportágaknál, amelyek… Tovább

Erőedzés az erős hátért

Bevezetés A fejfájás mellett széles körben elterjedt betegség ebben az országban a hátfájás. Különösen azok az alkalmazottak és dolgozók, akik munkaidejük nagy részét az irodában ülve, gyakran panaszkodnak hátfájásukra, amikor este otthon a kanapén fekszenek. A háti edzés fontos és segíthet ezen a problémán, orvosolja… Tovább