Fordított Crunch

Bevezetés A „Reverse Crunch” népszerű gyakorlat az egyenes hasizmok alsó részének (M. rectus abdominis) edzésére. Nem ajánlott azonban ezt a gyakorlatot elszigetelten használni edzés közben, hanem a hasi ropogás kiegészítéseként. Az alsó hasizmok izomképzése egy kútra épül… Tovább

Súlyzós edzés

Az izomépítés egyfajta erősítő edzés, amelynek célja az izomkeresztmetszet maximális növelése. Ezt az izomterhelési formát elsősorban a testépítésben és a fitnesz edzésben használják. Az izomépítés természetesen csak egy eleme a súlyzós edzésnek. Izomépítés Izomépítés Izomépítés és anabolikus szteroidok Izomépítés és táplálkozás… Tovább

Vállfájdalom a hátán

Bevezetés A hátsó vállfájdalom olyan fájdalom, amely elsősorban (de nem mindig) a hátsó vállízületben koncentrálódik. Ez magában foglalja a fájdalmat a hátsó forgó mandzsetta területén, a nyakcsigolya elzáródását, a mellkasi csigolya elzáródását, a nyaki gerinc porckorongsérvét, a lapocka (lapocka) mozgászavarát vagy a… Tovább

Hol van a fájdalmad | Vállfájdalom a hátán

Hol van a fájdalma Szinonimák: A forgó mandzsetta sérülése, az infraspinatus izom szakadása, a kisebb teres izom szakadása A legnagyobb fájdalom helye: A fájdalom általában a hátsó akromion alatt helyezkedik el, néha a felkarba sugárzik, különösen külső forgatásban. Patológia Ok: A forgó mandzsetta szakadása általában ütközési szindróma eredménye. Következtében … Tovább

Padpréselés / testépítés | Vállfájdalom a hátán

Fekvenyomás/testépítés A fekvenyomáson nemcsak a nagy és kis mellizom (Mm. Pectoralis major & minor), hanem a tricepsz (M. triceps brachii) és a deltoid izom is edz. A testépítés különösen hajlamos a sérülésekre, mivel gyakran magában foglalja a maximális tartományban lévő súlyokkal történő edzést. Igaz, hogy a sérülések megelőzhetők… Tovább

Kinesiotape | Csuklószalag

Kinesiotepe A kinesiotapes a sérülések támogatásának népszerű módszerévé vált, különösen a sportolók körében, hogy továbbra is aktívak legyenek. Sokan még a sérülés után is használják a szalagokat, ha lassan szeretnék folytatni a sportot, és megvédeni a sérült testrészeket az újbóli túlterheléstől. A kinesiotapes nagyon rugalmas és lélegző. … Tovább

Pillangó

A pillangó gyakorlása a fekvenyomás és a gyapjú mellett a mellkasi izmok fejlesztésének egyik gyakorlata, és különösen a testépítésben használatos. Azonban ellentétben a fekvenyomással, amelyben a tricepsz (M. triceps brachii) és a deltaizom (M. deltoideus) átveszi a… Tovább

Csuklószalag

A csukló állandó terhelésnek van kitéve, ezért gyakran ki van téve a hirtelen sérülés veszélyének. A munkával vagy sporttal kapcsolatos sérülések gyorsan korlátozhatják a csukló működését. A sérülések megelőzésére jó módszer a meglévő instabilitás esetén szalagkötés felhelyezése. A csuklószalag jelzései A… Tovább

Latissimus kivonat

Bevezetés Az erős hát nemcsak a fizikai alkalmasság jele, hanem a fizikai egészség megőrzését is szolgálja. A hátfájás az egyik leggyakoribb betegség Németországban. A rossz testtartás és a túl kevés mozgás növeli ezen panaszok kockázatát. Azonban nemcsak a sportos passzív emberek szenvednek a hátfájástól, hanem számos… Tovább

Módosítások Latissimus kivonat

Módosítások Annak érdekében, hogy a képzés kiterjedt legyen, a latissimus húzás gyakorlatait különböző módon lehet elvégezni. A széles hátizom belső részeinek pontosabb stimulálása érdekében szoros fogást kell választani. A kezek egy kéz szélességben vannak egymástól, a tenyerek pedig egymással szemben vannak… Tovább