Fordított Crunch

Bevezetés A „Reverse Crunch” népszerű gyakorlat az egyenes hasizmok alsó részének (M. rectus abdominis) edzésére. Nem ajánlott azonban ezt a gyakorlatot elszigetelten használni edzés közben, hanem a hasi ropogás kiegészítéseként. Az alsó hasizmok izomképzése egy kútra épül… Tovább

Stretching gyakorlatok

Bevezetés Bár a nyújtó gyakorlatok hatását és használatát az utóbbi években egyre inkább megkérdőjelezték, a nyújtó gyakorlatok a sport elemi részei és maradnak. Csak az a kérdés vitatott, mikor és hogyan kell nyújtani. A mobilitás fenntartása és előmozdítása számos sporttevékenység nélkülözhetetlen eleme. Nincs nélkül… Tovább

Stretch gyakorlatok sport után | Stretching gyakorlatok

Nyújtó gyakorlatok sport után Mint már leírtuk, a nyújtó gyakorlatok nem segítenek a fájó izmok ellen. Ennek ellenére nyújtó gyakorlatokat lehet végezni edzés vagy verseny után. Nagyon intenzív terhelések esetén legalább háromnegyed órának kell eltelnie a terhelés vége és a nyújtó gyakorlatok kezdete között, mivel… Tovább

Súlyzós edzés

Az izomépítés egyfajta erősítő edzés, amelynek célja az izomkeresztmetszet maximális növelése. Ezt az izomterhelési formát elsősorban a testépítésben és a fitnesz edzésben használják. Az izomépítés természetesen csak egy eleme a súlyzós edzésnek. Izomépítés Izomépítés Izomépítés és anabolikus szteroidok Izomépítés és táplálkozás… Tovább

Nyakpréselés

A nyakpréselést elsősorban az atlétika és a testépítés különböző dobó- és tolóágazataiban használják. A nyakpréselés azonban nem edzi a „bika nyakát” képező trapézizmot a súlyzós edzésben. A karok fej fölé nyújtásával a vállizmok (M. deltoideos) és a karnyújtó/tricepsz (M. triceps brachii) működnek. Ha te … Tovább

Szög

Bevezetés A hátfájás leggyakoribb formája az ágyéki gerinc területén található. A mozgáshiány, a helytelen testtartás, az ülőmunka és a helytelen terhelések a sportban panaszokhoz vezetnek az ágyéki gerinc területén. Mivel ezeket az izmokat alig használják a mindennapi mozgásokban, a legtöbb esetben elmaradottak. Egyoldalú megterhelések a sportban… Tovább

Módosítások Hyperextension

Módosítások Különböző fitneszgépek módosítják a hiperextension gyakorlását, így a felsőtest és a lábak nem minden gépen vonal, hanem derékszög a comb és a felsőtest között. Ez megkönnyíti a mozgást, ezért különösen gyakran használják az egészségügyi edzéseken. A variáció másik lehetősége a bővítő használata. … Tovább