Sixpack képzés

A hasizmok célzott javítását célzó edzésterv csak a hasizmok gyakorlatait és módszereit tartalmazza. Ez az edzésterv izolált edzési egységként használható az izomépítési terv kiegészítésére. A hasizmokat mindig ugyanolyan mértékben kell edzeni, mint az alsó hátizmokat. Edzésterv … Tovább

Fordított Crunch

Bevezetés A „Reverse Crunch” népszerű gyakorlat az egyenes hasizmok alsó részének (M. rectus abdominis) edzésére. Nem ajánlott azonban ezt a gyakorlatot elszigetelten használni edzés közben, hanem a hasi ropogás kiegészítéseként. Az alsó hasizmok izomképzése egy kútra épül… Tovább

Súlyzós edzés

Az izomépítés egyfajta erősítő edzés, amelynek célja az izomkeresztmetszet maximális növelése. Ezt az izomterhelési formát elsősorban a testépítésben és a fitnesz edzésben használják. Az izomépítés természetesen csak egy eleme a súlyzós edzésnek. Izomépítés Izomépítés Izomépítés és anabolikus szteroidok Izomépítés és táplálkozás… Tovább

Oldalsó fekvőtámaszok

Bevezetés Az oldalsó fekvőtámaszok a leghatékonyabb edzések a külső és belső ferde hasizmok (M. obliquus externus abdominis) edzésére, de gyakran elfedi őket az egyenes hasizmok edzése. A hasi és a hátramenethez hasonlóan nincs szükség felszerelésre az optimális edzéshez. Különösen olyan sportágaknál, amelyek… Tovább

Padnyomás súlyzókkal

A súlyzókkal ellátott fekvenyomó az egyik leghatékonyabb gyakorlat a nagy mellizmok edzésére a klasszikus súlyzós fekvenyomás mellett. A karok elszigetelt működése egyenletes terhelést biztosít a mellizmok számára. Mivel azonban a súlyzókkal való edzés bizonyos fokú koordinációt igényel, ez a gyakorlat nem különösen alkalmas… Tovább

Vállemelés

Szinonimák a legtágabb értelemben Nyak edzés, erő edzés, izomépítés, testépítés, Bevezetés A nyaki izmokat a trapézizom (M. trapezius) alkotja. Ez három területre oszlik. A trapézizom ereszkedő része a „bika nyakát” képviseli, ahogyan ezt az erőssportokban nevezik. Ez az izom összehúzódik, ha felemeli a… Tovább

Hasi ropogás

Bevezetés A „hasi ropogás” a leggyakoribb edzésforma az egyenes hasizmok edzésére. A hátizmok antagonistájaként ennek az izomnak a kiképzése nemcsak esztétikai okokból fontos. Az egyenes hasizmok lehetővé teszik a személy számára, hogy a felsőtestet függőleges helyzetben tartsa, és egészségesen használják… Tovább

Tedd göndör

Bevezetés A legfontosabb combhajlító izmok a félig izomzat (M. semitendinoses) és a bicepsz femoris izom. A comb hátsó részén helyezkednek el, és az alsó lábat a fenékhez húzzák. Mivel azonban ez az izom ritkán edzett a combnyújtó izomhoz képest, gyakran sorvad… Tovább

Guggolás

Bevezetés A guggolás az erőemelés egyik tudományága, a fekvenyomás és a keresztemelés mellett, és különösen a testépítésben használják izomépítésre. A guggolás nagyon népszerű az erősítő edzésekben, mivel sok aktivált izomcsoport van. Ezt a gyakorlatot azonban csak óvatosan szabad használni. Tapasztalt fitnesz sportolók és testépítők… Tovább